За що борються курдські революціонери?

Що відбувається в Рожаві? Як далеко зайшла там революція, і революція чи це взагалі? Оцінка різниться від позицій «там нічого не змінилося, курди побудували звичайну державу» до «так там майже анархічний лад». Що ж там насправді? За які ідеї борються революціонери-апочисти?

За що борються курдські революціонери?
6 Лютого 2017 23:10Блоги,Игаль Левин

Ось 9 пунктів-ідей під якими підпишеться будь-який поважаючий себе апочист* і які в тій чи іншій мірі там, у Рожаві, реально реалізуються. Благо для цього вже зібрано величезний матеріал від десятків а то й сотень очевидців, що відвідали Сирійський Курдистан. Одне з таких свідчень ми публікували і на нашому сайті.

1. Звільнення жінок і взагалі акцент на жінок. Жінки для апочистів – це як пролетаріат для марксистів.
2. Децентралізація і федералізм, максимальна влада за фактом повинна бути у камінів (комун).
3. В економіку краще особливо не влізати, не далі, ніж створення кооперативів і заборони володіння великої власністю. Головне, щоб економічні експерименти не привели до голоду.
4. Екологія, все те, що шкодить навколишньому середовищу, краще не будувати і не розвивати і т д.
5. Критика і самокритика, постійне самобичування і бичування товаришів.
6. Волонтерство не можна примушувати інших. Потрібно намагатися, щоб велика частина проектів були добровільними.
7. Проти національної курдської держави, за федералізацію Сирії, Туреччини, Іраку, Ірану.
8. За визнання і свободу всіх релігій, конфесій та етнічних груп.
9. За відкриті кордони. Прийняття біженців.

Тож революція там чи ні? Так як революція містить за самим поняттям корінні зміни в короткі терміни, то так, там дійсно революція. Якщо придивитися до того, як жили курди до 19 липня 2012 ** року і як стали жити після, то всі питання відпадуть самі. Заборони на народні збори і об’єднання, політичні викрадення, економічна експлуатація, заборона на навчання курдською (курманджі) мовою і багато іншого.
Але яка саме там революція? Консервативна? Національна? Буржуазна? Соціалістична? Соціальна? Очевидно, що соціальна, тому що революція в Рожаві торкнулася ВСІХ аспектів (політики, економіки, соціалки) жуття, забезпечив розвиток жителів регіону та набагато більше свобод.

Щоправда, не всім подобається таке визначення. Звичайно, можна скільки завгодно сперечатися про дефініції і про те, як назвати цю революцію, але головним залишаються два факти. По-перше, це революція, і по-друге – вона прогресивна в тому сенсі, що дала більше свобод курдам і спрямована відверто проти капіталістичного устрою.

І замість того, щоб вічно влаштовувати суперечки про те, як же назвати їх революцію і що вони роблять «так» або «не так», буде краще повчиться у них і вибрати все саме діюче і позитивне для майбутньої революції в Україні. Так чи інакше вона змушена буде стати більш глибинної і прогресивної, ніж був Майдан. Займемо вогню у курдів!

* Апочисти – прихильники ідей Оджалана, зокрема Робітнича Партія Курдистану і її численні відгалуження.
** Початок курдської революції в Рожаві (Сирійському Курдистані).

Ігаль Левін, соціальний активіст, колишній бойовий офіцер Армії оборони Ізраїлю, військовий аналітик, мандрівник.

Спеціально для Прометея.

Новини

«Прометей» - незалежний інформаційний портал. Позиція редакції може не збігатись з точкою зору авторів окремих матеріалів. Ваші матеріали, побажання та пропозиції надсилати на електронну пошту: [email protected]. Ми завжди на зв'язку!
Використання наших матеріалів можливе за умови наявності прямого посилання на Прометей.